středa 29. prosince 2010

Salama Czech Republic! Zpravy z 29.12.

Zdravim vsechny z Kakamegy! Salama Czech Republic!

Tady v Kakamega ted docela casto prsi a teda poradne...
V sobotu jsme meli Vanoce a byl to moc pekny cas... Deti byly opravdu nadsene ze vsech darku a hned se prevlekaly a fotili jsme se... Vsak se sami podivejte!
Jake bylo menu? Ryze, chapati - coz jsou takove placky, kuku - coz je kure, ugali, zeli a takova omacka s hovezim... Bylo to dobre, ale trosku se mi styskalo po kaprovi a bramborovem salatu a hlavne po hrachovce! Potom jsme jeste meli susenky a take dorty, ktere jsem koupila v jedne ze dvou pekaren ve meste, hehe...
Uz se stavam mistnim VIP clenem v supermarketech, protoze me zvou na ruzne akce... Je to sranda... Ale spise to je proto, ze jsem mzungu, coz znamena beloch... Vsichni tu tak na me volaji... Mzungu, mzungu,.... A nebo mozna proto, ze jsem kolem Vanoc hodne utracela,......hups...
V pondeli jsem  dostala horecku, a hned jsme sli k doktorovi a mam malarii... Ale nebojte se, je to tu bezne asi jako u nas ryma... Mam leky a citim se celkem dobre... Jen jsem trosku unavena a ospala, ale jinak mi nic neni... Lide v Evrope to berou jako nejakou katastrofu, ale nic to neni... Teda pokud jdete vcas k doktorovi... Proste musim si tu Afriku uzit ze vsim vsudy! I s malarii!!!
Uz planuju, co budu delat v lednu... Deti jdou do skoly, a ja se chci take zacit pomalu ucit na zkousky, alespon trosku... Do konce unora se take musim rozhodnout, na ktere vysoke skoly se budu hlasit...
Ale take samozdrejme premyslim, co tady udelame, co jeste detem koupit apod... O tom vas samozrejme budu informovat!
Na Silvestra jeste nevime, co budeme delat... Verim, ze neco vymyslime!
Jinak jsem minuly tyden hodne varila... Deti zkusily cinu s ryzi a kurecim masem, spagety a dneska chci varit mlecnou ryzi... Vsecko jim chutnalo a byly prekvapene, ze mzungu z Evropy umi varit a take uklizet a prat a nosit 20 litrove barely s vodou!!! Nekdy na me decka hledi jak chleba z tasky... Tak by to rekl muj tatka!
Uprimne se musim priznat, ze mi chybi rodinka... Rodice to s nami maji ted tezke... Jeden muj bratr je v USA, druhy bratr je zrovna v Japonsku a ja jsem v Africe... Kontinentalni invaze Pavelku!!! Hehehe…

Co bych vam jeste povedela... Snad jen, ze deti mam moc rada, opravdu z celeho srdce a ony me taky... Casto si rikame “Nakupenda”, coz znamena “Mam te rad!” Kazdy vecer si cteme z Bible, povidame, zpivame a modlime se, je to moc pekny cas! Kena je opravdu velice krestanska zeme, jsem prekvapena...
Una kula chakula? Jedla jsi?
Ulile lodji? Jak ses vyspal?
Kudja hapa! Pojd sem.
Una ishi Kenya milele. Budu zit v Keni naveky. Tahle veta se detem moc libi!
No a ucim se i par slov z jinych jazyku... Oriena? Jak se mas v jazyce, kteremu se rika Vanacula...
Ale nejdrsneji stejne mluvi masajove, to vam natocim na video, jsou to blazni... A moc jim nejelo moje vareni, protoze normalne jedi akorad maso a pijou mleko s krvi... Ale zkusili palacinky, ale museli jsme jim k tomu uvarit caj... Je s nimi sranda! Jsou to takove dve hubene tycinky, a porad se na me usmivaji!

Tak pro dnesek uz koncim a zase neco napisu po Novem roce...
Dekuji vsem, kteri na me mysli a stale me podporuji jak modlitebne, tak financne... Jsem Vam vsem velice vdecna, a pripominam si, ze bez Vas bych tu nemohla byt! Dekuji a preji stastny novy rok!

Vase Ester se vsemi detmi



Žádné komentáře:

Okomentovat